Natro Dergideyiz

Bumerang Birinciliği Sonrası Natro Dergi Ocak 2014 Sayısı

Geçen ayki Bumerang Ödül Töreni sonrası, müşterisi olduğumuz Natro Hosting’in Dergisi’nin yeni sayısına konuk olduk.  (Ocak 2015) Dergiyi elektronik ortamda Natro Dergi sayfasından okuyabileceğiniz gibi (Sayfa 44 ve 45’te biz varız) her zamanki gibi aşağıya da kopyaladık, buradan da söyleşimizi inceleyebilirsiniz. Keşfetsene’nin daha önceki basın yansımalarının biraz aksine gezi ve seyahatten ziyade blog ve blog yayıncılığı üzerine konuştuk.

Bize “Başarı hikayeleri” bölümünde yer veren Natro’ya teşekkür eder, yeni sayabileceğimiz dergilerinin yayın hayatında da başarılar dileriz.

BAŞARI HİKAYESİ: KESFETSENE.COM

Kesfetsene.com Seyahat Blogu 2014’te 4’üncüsü düzenlenen Türkiye’nin Blog Oscarları Bumerang Ödüllerine katılarak Yapı Kredi En İyi Çıkış Yapan Blog kategorisinde birinci seçildi.

Natro Web Hosting’te barınan www.kesfetsene.com’un başarı hikayesine yer verdiğimiz bu kısa söyleşiyi sayfalarımıza taşıyoruz.

Kuruluşundan itibaren Keşfetsene projesinin hikayesine şahit olmak ve kurucularını tanımak için bu söyleşiye mutlaka göz atmalısınız.

• Taflan ve Barış Bey, sizi tanıyabilir miyiz?

İki yakın arkadaş ve ev arkadaşıyız. Normal herkes nasılsa öyle iki insanız, çoğunluktan belki biraz farklı olarak seyahat ve Dünya’yı gezme konusunda çekincelerimizi aşıp gezmeye başladık ve hayatımızın öncelikleri içine gezmeyi koyduk. Taflan; İstanbul Üniversitesi iktisat ve aynı okul MBA mezunu, en son bir e-ticaret sitesinde satış yönetmeniyken mart 2014’ten beri tam zamanlı blogger. Barış; Yıldız Teknik Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunu ve özel bir bankada iş analisti olarak çalışıyor.

• Natro Hosting’te barınan Kesfetsene.com‘un hikayesi ne zaman, nasıl başladı ?

Doğduğumuzda başlayan birer hikayemiz var elbette herkesinki gibi. Hikayelerimizin Keşfetsene’yi oluşturan kısmı 2009’da birlikte yaptığımız interrail ile başladı diyebiliriz. Avrupa içinde sınırsız kullanımlı bir tren bileti uygulaması ve bunun çok ötesinde bir keşif deneyimi olan interrail gezi kültürümüzde ve hayata bakışımızda büyük değişikliklere sebep oldu. Devamında da her fırsatta gezmeye devam ettik. Hep aklımızda olanı 30 Ekim 2013’te yayına aldık ve 1 yılı biraz aşkın bir süredir okurlarımızla birlikteyiz.Hosting ne demek onu bile az çok bilirken yola çıktık, arkadaşlarımız, dostlarımız ve Wizard Digital’den destek aldık, çok okuduk, araştırdık, yolda öğrendik, bugün binlerce okurumuzla birlikte yola devam ediyoruz.

Natro Dergi üçüncü sayı

Yaşadığımız gezi deneyimleri başta olmak üzere “hadi artık sen de çık git, buraları keşfet, bambaşka kültürleri gör, bambaşka insanlarla tanış ve hayatın bu çevreden ibaret olmadığı gör” motivasyonunu öne almış bir içerik var. Şuan için 35 ülkede sadece gezdiğimiz yerlerin kimi zaman özet, kimi zaman geniş yazılmış gezi rehberleri ve genel olarak “zamanım yok/param yok” ikilemine karşı duruş için fikirler, öneriler, denenmiş yöntemler ve alternatif gezi kültürünü besleyen seyahat rehberleri var.

Gezi kültürümüzün temelini oluşturan ve herkesin deneyimlemesini istediğimiz interrail hakkında çok geniş ve güncel bir rehber, Hindistan, Nepal gibi özel ülkelere, özel kaynaklar var. Makaleler ve listeler bölümlerinde de seyahatlerde işe yarayacak birçok detaya yer vermeye çalışıyoruz. En güzel yanı kendimiz gezdikçe yeni birçok şey öğreniyoruz ve bu yeniliği paylaşabiliyoruz. Makalelerimizde önde gelen insanlara çakılmış birer selam da olabiliyor, doğaya sunmamız gereken bir teşekkür de, çevreye veya sanata karşı bir farkındalık ihtiyacı da. Keşfin içinde yer alan spor da.

• Kesfetsene.com’un için içerik yönetimini ve geliştirmesini nasıl gerçekleştiriyorsunuz

İki yakın arkadaşız ve tamamen kendi emeklerimizle çıkıyor işler. Temel bir çizgimiz, duruşumuz ve sınırlarımız var, kalanında da samimiyet ve özgünlük üzerine ilerliyor, kendi ihtiyaç duyduğumuz bir bilgi ya da deneyimi nasıl okumak istersek öyle anlatıyoruz. Bunun için de konuşma dilinde kullanılan bir klavye ancak arama motorlarına uygun kelimeler ve başlıklar da var. Tam bir harman diyebiliriz. Bir de iki göz iyi oluyor, birimizin çok takıldığı bir konuda ikincimizin eklemeleri işe yarıyor. Bazı konularda ise vakti daha az olan kişi hiç uğraşmadan öbürümüz işin altından kalkabiliyor ve zengin içerik sağlıyoruz. Üç sosyal medya hesabımız var, ortak fikirler ışığında birini Taflan, birini Barış, birini de ortak yönetiyoruz. Hem bireysel özgürlük ve sorumluluk getiriyor, hem de bir disiplin içinde kolektif yürüyüş sağlıyor. İş yükünü de dağıtıyor, çünkü ne kadar keyif için yapsak da bazı noktalarda ‘yük’ boyutu da var.

• Blogger arkadaşlara web projelerini geliştirmeleri noktasında ne gibi tavsiyelerde bulunabilirsiniz ?

Tavsiye vermek ne kadar haddimiz bilinmez ama yaptıklarımızdan bahsedebiliriz. İşi üçe ayırmak lazım, birincisi konunuz yani yaptığınız şey, bizim için bu gezi ve keşif ise şunu diyelim iyi bir gezgin olabilirsiniz bu ayrı bir konu. İkinci boyutu blogger olma, iyi bir yazar olabilirsiniz, kaleminiz kuvvetli olabilir, araştırmalar ve okumalar yaparsınız, görsel düzenleme yetenekleriniz vardır bunlar ayrı bir konu, üçüncüsü de site yönetimi. Sosyal medya kanallarından sitenin güncelliğine ve yazı sıklığına, SEO çalışmalarından, reklam barındırmaya, ziyarete dönüşen ve trafiği kalıcılığa taşıyan şeyler ayrı bir konu. Bunların hangisini yapmak istediğini ve hangisini ne kadar iyi yapabildiğini görmek önemli. Herhangi biri fazla öne çıkarsa veya fazla geride kalırsa bir kopukluk olabilir. Bu tercih de olabilir tabii, ancak üçünü de yapacak arkadaşlarımızın birini çok iyi ikisini kopuk yapmak yerine, üçünden de biraz biraz yapmalarını ve kendilerini ve bloglarını sürekli geliştirmelerini öneririz.

En temel konu özgün ve farklı olmak. Yapacağınız şeyle ilgili binlerce benzer konu olabilir, farklılığı yaratmaya çalışırsanız başarılı olursunuz, benzerini yaparsanız da yine bir başarı olur ancak özgünlüğü sağlayamazsanız o başarı sınırlı kalacaktır. SEO’dan tutun, arama motorlarının algoritmalarına, insanların internet alışkanlıklarına, görsel talebinden, yazı sıklığına her şey sürekli değişiyor ve değişecektir ancak özgünlük ve gerçeklik her zaman en başta olacaktır ve tüm değişikliklere ayak uydurabilir. Keşfetsene’nin bir başarısı varsa birçok yan etmenle birlikte bunun temelini %100 orijinal, kalemimizden çıkma içerik olduğunu düşünüyoruz. “İyi içerik aşkına” sloganını benimsiyoruz.

Afrika’da Vize İstemeyen Ülkeler

VİZESİZ AFRİKA ÜLKELERİ Afrika'da vizesiz ülkeler için ne az ne çok diyebiliriz. Aslında çoğunlukla kapıda vize…