Bayramda Baltıklara Gidiyoruz

Gezi bloglarının ve yazar gezginlerin adetlerindendir seyahat planlarını gitmeden önce duyurmak. Ağustos’ta Avrupa’nın sayılı müzik festivallerinden biri Sziget için Budapeşte‘ye gideceğimizi zaten biliyorsunuz. Kurban Bayramı planlarımız da şekillendi rotamız doğu olacak ve heyecanla bekliyoruz, şimdilik sürpriz kalsın.

Bu yıl, uzun süre sonra ‘seyahat’ kadar biraz ‘tatil’ yaptık, ayrı ayrı ve birlikte Çeşme, Kabak Koyu, Susanoğlu, Tuzla falan derken bayrama geldik, Keşfetsene’nin ekonomik seyahat rehberi kısmında bazen bilet fiyatlarının rota çizdiğini belirtmiştik, ileride detaylı da anlatacağız, bizim için Bayram da tam böyle oldu.

Taflan’ın işi bırakırken aldığı Schengen Vizesi’nin sonu geliyor ve yakın zamanda tekrar alınması sıkıntılı olabilir düşüncesiyle, hazır Sziget için Barış’a da Schengen alacakken, biraz da özlediğimizden rota Avrupa olsun dedik, gitmediğimiz yerlerden de Baltık Ülkeleri, İskandinavya, İspanya‘nın gidemediğimiz Endülüs bölümü veya Güney İtalya arasında düşünüyorduk.

Tam yüksek sezon oluşu sebebiyle pahalı uçak biletleri ve tadı iyice kaçmış Euro kuru’nun da etkisiyle her zamanki gezi excellimizi yaptık ve gidilesi en ucuz biletli yerlere baktığımızda bunların hiçbirine gidemedik. O zaman ikinci yöntemimiz Ryan Air ile Selanik‘ten nerelere gidildiğine baktığımızda çok da ucuz olmasa da Varşova (Polonya) seçeneğini bulduk ve hemen aldık. Selanik’e de malum otobüs.

Türkiye’ye dönüşü araştırdığımızda Vilnius (Letonya) uygun yollu bir şeyler sundu, hatta vakti daha bol olan Taflan üzerine eklemeler de yaptı, ara rota olarak da Riga’yı (Letonya) ekledik ve keyifli bir yarı Baltık Turumuz hazır oldu. Nispeten uygun biletlerin belirlediği seyahat rotamız;

• 25 Temmuz gece otobüs yolculuğu ile Selanik,
  • 26 Temmuz gündüz Selanik‘te Yunan arkadaşlarımızla buluşma, akşam uçak ile Varşova.
  • 27,28,29,30,31 Temmuz Varşova, RigaVilnius. Aralar otobüsle geçeceğimiz için hangisinde çok kalmak istersek ona göre şekilllenecek.
  • 31 Temmuz gece Barış İstanbul’a dönerken, Taflan Kiev‘e geçiyor.
  • 1 Ağustos – 7 Ağustos Kiev ve Kharkov (Ukrayna) sonra İstanbul.

Yaz takvimimizde bir hafta kadar sonra da Sziget için Budapeşte geliyor zaten.

yurt dışı nakit güvenliği

Hem programımızı anlatıp, hem de ileride tekrar detaylandıracağımız bazen biletler yön verir yollara teorimizi de paylaşmaya çalıştık. Her gün sosyal medya hesaplarımızdan bayramınızı kutlamaya ve anıları paylaşmaya devam edeceğiz. Tüm okurlarımıza şimdiden iyi bayramlar dileriz.

Asya’da Vize İstemeyen Ülkeler

VİZESİZ ASYA ÜLKELERİ Mega kıta Asya'da vizesiz gidilen ülkeler oldukça fazla sayıda. Birkaç Asya ülkesi…